Bedragen x € 1.000
Rekening 2022 | Primitieve begroting 2023 | Actuele begroting 2023 | Rekening 2023 | Verschil Act. begr./Rek. 2023 | ||||||
Lasten | 2.885 | N | 3.275 | N | 4.072 | N | 4.096 | N | 24 | N |
Baten | 1.613 | V | 1.615 | V | 1.606 | V | 1.950 | V | 344 | V |
Storting reserve | 163 | N | 74 | N | 117 | N | 167 | N | 51 | N |
Onttrekking reserve | 151 | V | 37 | V | 82 | V | 82 | V | 0 | N |
Resultaat | 1.285 | N | 1.697 | N | 2.500 | N | 2.231 | N | 269 | V |
Mobiliteitsonderzoeken € 145.000 V
Voorstel tot resultaatbestemming € 145.000 N
In de Programmabegroting 2023-2026 zijn er meerdere budgetten voor mobiliteitsonderzoeken toegekend.
Er is in 2023 voortvarend gestart met diverse mobiliteitsonderzoeken. Onder andere onderzoeken naar wegen die van 50 naar 30 km/u kunnen, haalbaarheid fietsverbindingen zoals tussen Lunteren - Kernhem en Ede en Fietsplan 2.0, die ook doorlopen in 2024. Dit resterend budget is nodig om beslissingen te kunnen nemen over grote investeringen en dient als input voor de op te stellen ontwikkel- en investeringsstrategie.
Grote wijzigingen in zowel lasten als de baten worden verklaard door kosten die we in het kader van de doorfietsroute Ede-Wageningen maken voor Wageningen (€ 220.000). Deze worden 1 op 1 in rekening gebracht bij gemeente Wageningen.
Parkeren € 121.000 V
Het voordeel op parkeren is te verklaren door hoger uitvallende parkeeropbrengsten op de gemeentelijke parkeerterreinen.