Bestuur en Organisatie

Productgroep Dienstverlening

Subdoel

Inwoners en ondernemers hebben regie over eigen data en worden in staat gesteld zoveel mogelijk zaken zelf te regelen.

Prestaties

  • Een deel van de enkelvoudige aanvragen digitaliseren (bijvoorbeeld aanvraag rijbewijs, uittreksel) en uitgifte van officiële documenten.

  • De producten en diensten van Publiekszaken zo kraakhelder, snel, transparant en goed mogelijk inrichten voor inwoners en ondernemers.*

  • Inzicht in voorkeurskanalen inwoners.

* De (her)inrichting van werkwijzen bij Publiekszaken en de digitaliseringsopgave vragen extra aandacht. Er is een ontwikkel- en herstelplan ter verbetering opgesteld dat in 2024 geïmplementeerd wordt.  

Subdoel

Inwoners en ondernemers kunnen hun digitale zaken plaatsonafhankelijk afhandelen.

Prestaties

  • Overal en altijd de top 10 Edese producten en diensten digitaal kunnen regelen.

  • De randvoorwaarden creëren voor een Eerstelijnstoegang (van klantvragen) vanuit de gemeente.

Subdoel

Inwoners en ondernemers worden geholpen door het antwoord direct te geven of door te verwijzen naar de juiste oplossing.

Prestaties

  • Eerstelijnsbeantwoordring op basis van content en applicaties in de front-office.

Subdoel

Diensten en producten zijn eenvoudig en duidelijk aan te vragen.

Prestaties

  • We optimaliseren werkprocessen in de keten vanuit dienstverleningsperspectief om processen voor de inwoner eenvoudiger en duidelijker te maken.

  • We gebruiken eenvoudige en begrijpelijke taal in contact met de inwoner.

Subdoel

 Iedere inwoner en ondernemer wordt in staat gesteld mee te doen en dit wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt.

Prestaties

  • We maken toegankelijke e-formulieren en optimaliseren de toegankelijkheid van onze kanalen.

  • Degene die minder online vaardig is, helpen we telefonisch of aan de balie.

Deze pagina is gebouwd op 07/10/2024 12:02:34 met de export van 05/22/2024 10:19:46